Yetişkinlerle bir şaka gizlenir. Nasıl geçtiğini duymak isteyeceksiniz.

NEW YORK – Broadway’de Alex’in yazı geldi. Edelman, yani. “Sadece Bizim İçin”de Edelman, neslinin en komik beyinlerinden biri olduğunu onaylıyor. Ya da belki herhangi bir nesil.

Broadway dışında, okyanusun ötesinde, NPR’de, DC’nin Woolly Mammoth Theatre’da olmak üzere çok sayıda etkileşim sayesinde “Bizim İçin Sadece” elmas kesimli mükemmellikte kesildi. Resmi açılışını Pazartesi gecesi Hudson Theatre’da yaptı, Edelman’ın içgörüsü ve otobiyografisi üzerinden 90 dakikalık keyifli bir gezi. Edelman kendisini ürkütücü, büyüleyici ve acıklı bir olayla çerçevelendirerek “Sadece Bizim İçin”e tepetaklak bir başlık veriyor.

Birkaç yıl önce beyaz milliyetçi bir grubun Queens apartman dairesinde bir toplantıya katıldı – özellikle Boston Ortodoks Yahudilerinin oğlu için gülünç bir isyan değil. Ancak esprili, haddini aşan nüktelerin açıkça anti-sosyal fenomenlere uygulanmasını takdir eden herkes için, onun açıklaması bir klasiktir.

Edelman, özünde, ırkçılar ve anti-Semitizmin kesişmesinin neyi gerektirebileceğini merak ederek düşmanın peşine düşer. Ortaya çıkan komedi iç karartıcı olabilir. (Gerçekten, bu kadar önemsiz hedefler ne kadar güçlü?) Bu komedyende bir kültür muhabirinin iştahı var. Edelman bize diğer katılımcıların bir Semiti beyaz olarak görmediğini söylese de, bağnaz kahve klatsch’larına sızmasına izin verdiği beyaz ayrıcalığını kabul ediyor.

İçgörüleri ve hikayeleri çok komik olsa da ve bizimle tanışma konusundaki isteksizliğinden hiç şüphemiz yok, “Bizim İçin” insancıl ve bencilce. Bu olaydan ancak şefkatli, yaramazlık sevgisi ve sevimli bir kaçık olan birinin anlamlı ve eğlenceli bir şeyler çıkarabileceğinden eminiz.

Çünkü nihayetinde “Sadece Bizim İçin” garip bir şekilde cömert bir jest; Edelman, yaptığı manevra konusunda ne kadar çelişkili olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle çizgi roman, ailesinin bir Aralık’ta geçerli Amerikan geleneğine boyun eğdiğini ve yaslı bir Gentile arkadaşı için tam bir Noel’e ev sahipliği yaptığını anlattığında, ekümenik bir çizgi belirgindir. (Harvard Tıp Okulu’nda profesör ve dindar bir Yahudi olan babası, Edelman’ın en sevdiği ve en iyi materyal kaynağı olarak ortaya çıkıyor.)

READ  Gizli belgeler davasında Yargıç Cannon'a karşı çıkan özel danışman, eski başkanın kayıtları özelleştirme iddialarını "tek bir Trump Beyaz Saray yetkilisinin desteklemediğini" söylüyor.

Diğer nefret dolu dinler gibi, gizli antisemitizmin de bir şekilde kendini açıkça göstermesine izin verildiği bir anda yaşıyoruz. Ve bu doğal Broadway bir cevap için yer olacak. Eric Idle’ın “Monty Python’s Spamalot”ta küstahça yazdığı gibi: “Canım Arthur, bu mesajı dikkatle dinle: Yahudiler olmazsa Broadway’de başarılı olamayız.” Geçen sezon, bir Holokost draması (Tom Stoppard’ın “Leopoldstadt”) en iyi yeni oyun dalında Tony ödülünü kazandı ve haksız yere suçlanan bir Yahudi olan Leo Frank’in öldürülmesini anlatan “The March” ile Yahudi sesleri için pek çok ödül vardı. Bir Müzikalin En İyi Canlandırması Ödülü.

Tony’ler esas olarak bir pazarlama aracıdır ve yine de, bu kamu desteği yüksektir – Modern Ortodoks bir aileden bir milyonerin Yahudiliği hakkında çok başarılı bir şekilde açılabileceği 2023 yazında olduğu kadar etkilidir. Mirasımızla alay etme yeteneklerine rağmen, Yahudiler azınlık statümüzün ve kesinlikle, diğer herhangi bir azınlık gibi, kolektif olarak nasıl algılandığımızın kesinlikle farkındadır. Bu yüzden, bir aktörün bu tür şeyleri böylesine dürüstlük ve dürüstlükle ele aldığını duymak canlandırıcı.

“Yalnızca bizim için” – “bizim için” ironik bir dokunuş olarak – kesinlikle anti-Semitizm için bir orta parmak değildir. Ciddi olmayan bir şekilde ciddi, Yahudi çizgi romanlarının stand-up geleneğinden yararlanan ve Billy Crystal ve Jerry Seinfeld gibi keskin. (Edelman’ın “Curb Your Enthusiasm”ın tartışmalı sederinde daha fazlasını paylaştığını hayal edebilirdim.) Kendisi de büyük bir karakter, boş Hudson sahnesinde kasılarak, uzuvlarını bir o yana bir bu şekilde sallayarak, aptalca havalı bir şekilde dışarı çıkıyor.

Hafta sonu katıldığım performansta orkestra bölümünü ve iki balkonu dolduran yaklaşık 1000 kişilik tiyatro Edelman’ı çok heyecanlandırdı. Gösteriyi çok daha samimi ortamlarda gördüm ve bu enkarnasyon, bazı olaylar kırpılmış ve birkaç ince ayar ile daha da gösterişli.

READ  Dyer Nichols'un ölümü: DOJ, Memphis Polis Departmanının incelemesini açıkladığı için mahkeme ek görüntülerin ertelenmesine karar verdi

Alex Timbers, Broadway’in “Moulin Rouge!” ve yönetmenin Nisan ayında zamansız ölümünün ardından kreatif danışman olarak işe alınan ve yakında gösterime girecek olan “Here Lies Love”. Adam Ayraç, gösteriyi daha da geniş bir başarıya götüren. Brace’in onu büyük yeni kazılarında görmüş olmasını diliyoruz, çünkü o kısmının sadece onun için olduğundan emin olabilirsiniz.

Sadece bizim içinAlex Edelman tarafından yazılmış ve icra edilmiştir. Adam Brace’in yönettiği. Set, David Korins; Aydınlatma, Mike Baldasari; Ses, Palmer Hefferan; Yaratıcı danışman, Alex Timbers. 19 Ağustos’a kadar Hudson Theatre, 141 W. 44th St., New York’ta. justforusshow.com.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir